Nisu li erotske fantazije uvijek preljub i grijeh?
Odgovor na ovo pitanje glasi:
“Čin masturbacije motiviran mislima o osobi za koju se možeš opravdano nadati da bi se mogli vjenčati svakako ne predstavlja preljub”. Naime, dok netko nije u braku, ne može imati niti misli o preljubu.
U Bibliji, preljub je seksualna aktivnost između dvije strane od kojih je barem jedna u braku. Blud je pak seksualna aktivnost između nevjenčanih osoba. Međutim, seksualne želje i fantazije nisu isto što i seksualna aktivnost s drugom osobom. Na primjer, u Pjesmi nad pjesmama, Šulamka i njezin zaručnik pastir nisu u braku, ali oni maštaju o seksualnim aktivnostima jedno s drugim. Među ostalim pastir u 7, 7-9 kaže:
Kako si lijepa i kako si ljupka, o najdraža, među milinama!
Stas je tvoj kao palma, grudi su tvoje grozdovi.
Rekoh: popet ću se na palmu da dohvatim vrške njezine,
a grudi će tvoje biti kao grozdovi na lozi,
miris daha tvoga kao jabuke.
A Šulamka mu odgovara:
Ja pripadam dragome svome i on je željan mene.
Dođi, dragi moj, ići ćemo u polja, noćivat ćemo u selima.
Jutrom ćemo ići u vinograde da vidimo pupa li loza,
zameće li se grožđe, jesu li procvali mogranji.
Tamo ću ti dati ljubav svoju. (7, 11-13)
Ove fantazije su seksualne prirode, ali pastir i Šulamka nisu osuđeni zato što ih imaju. Umjesto toga, njihova ljubav je uzvišen kao čista, kao nešto ćemu bi drugi trebali težiti.
Možemo reći da je maštanje o grijehu grijeh. Ovdje se međutim radi o maštanju o legitimnom seksu, o seksualnim fantazijama koje pretpostavljaju bračni odnos koji legitimira seks u kontekstu fantazije. Takve fantazije su pogrešne ako onaj koji ih ima nema opravdanu nadu da se može vjenčati s osobom iz svojih maštanja.
S druge strane, Biblija nigdje ne osuđuje seksualnu želju prema osobi s kojom još niste u braku, ali imate opravdanu nadu da ćete se vjenčati. U stvari, na brojnim mjestima, takva seksualna želja je prepoznata i potvrđena (npr. Pnz 21, 11).
Tekst iz Mateja 5, 27-28 se ponekad uzima kao zabrana svake seksualne želje za svakoga tko nije u braku. Međutim, stvarne riječi i kontekst ovih redaka sugeriraju da je požuda koja se ovdje spominje jedno posebno zlo. To je želja je da se počini preljub, a ne časno djelo ljubavi u kontekstu braka. Isus u osnovi kaže: “Nije grijeh samo počiniti preljub, grijeh je i žudjeti za preljubom”. No, to je daleko od toga da kažemo kako je za onoga tko nije u braku svaka seksualna želja grijeh.
Prijevod i prilagodba: Jasmin Koso
Izvor: Reformed Answers by Third Millennium Ministries
Ra McLaughlin Sexual Fantasy and Masturbation